Thursday, July 28, 2011

Passion!

Vet inte om det är åldern eller bara ett stort sug som gjorde att jag i kväll vid 22.00 tiden gick ner till skateboard "poolen" i Sjödalsparken i Huddinge och tjuvtränade på något som jag sysslade med i 13 års åldern. Hur som helst så var det väldigt kul och fullt av adrenalin att alldeles själv åka omkring i en mörk och öde pool. Jag vart bättre och bättre ju mer jag tränade och tänkte på att det är precis som med ishockey och alla andra idrotter i världen, träning ger färdighet och tycker man om det man vill lära sig så kommer det att gå fortare.

Det är lätt för oss att sitta och gissa och spåna i vilka som kommer att bli hockeyproffs om ett par år, men oavsett hur bra en spelare är så är det ändå den inre drivkraften som måste finnas där för det är den som kommer att göra spelaren till ett proffs. Vi yttre faktorer kan endast hjälpa spelaren att ge honom rätt förutsättningar och redskap för att bli bra, vi kan även stötta och hjälpa denne på vägen men i slutändan så är det människans motivation som avgör.

Skateboard var en del av min uppväxt precis som ishockeyn och jag känner att det kan vara kul att åka då och då. Men hockeyträning är min stora passion och fortfarande nummer ett så ni behöver inte vara oroliga.

Skate or Die,
Fredrik Nygren

No comments: