Saturday, March 12, 2011

Vila i frid Farmor!

Även om det var en glädjefylld dag på många sätt och vis så var den även fylld av mycket sorg och vemod då min kära Farmor (Ebba Nygren) i dag avled kl.11.45, 90 år gammal.

Min farmor har betytt oerhört mycket för mig och jag minns de underbara somrarna som barn när jag lekte med mina bröder och kusiner i Dalsland där vi alla hade landställe. Farmor tog alltid hand om oss små när vi var trötta och hungriga efter en lång dag fylld av äventyr. Köttbullar, pannkakor och i bland en sked "dunderhonung" gav oss nya krafter och energi för att orka med ännu mer bus. Vi brukade även spela mycket kort tillsammans med Farmor och Farfar och mina ögon fylls av tårar och mitt hjärta med kärlek när jag minns tillbaka. Nu har ni hittat tillbaka till varandra och jag tänker på er.

Vila i Frid Farmor Ebba 1921-2011.

Du finns alltid hos mig och jag älskar dig,
Fredrik Nygren

2 comments:

mammaxtre said...

Jag beklagar sorgen. Det är alltid svårt när någon som står en nära går ur tiden. Minnen bleknar dock inte, vilket är härligt.

Sköt om dig

Thelven said...

Jag tror att Farmor Ebba är däruppe och ler samt är väldigt rörde över dina fina ord!

You're in our thoughts during this time of sorrow.

Patricia & Jeremy