Friday, March 25, 2011

Veckan efter!

Om Lördagen var en bra dag så vart tyvärr Söndagen en sämre dag. Dagen efter gulden så vart det en tidig morgon för en heldag hockey i Rimbo Ishall där spelare från Täbylagen 96-99 körde 4.5 timmar teknik med mig och Raffe, så långt så var allt kanon. Efter detta åkte jag hem till några vänner och skulle äta middag och se den avgörande Kvartsfinalen mellan DIF och Luleå. Men efter ett tag så började jag känna mig riktigt sjuk och valde att åka hem med feber och magsjuka, i två dagar låg jag nedbäddad i sängen och mådde dåligt. Det var många spelare som vart sjuka efter helgen och det kom nog ganska naturligt efter den urladdningen vi gjorde. Man har gott och fokuserat och spänt sig under en längre tid och när allt plötsligt är över så kommer det.

Nu har jag äntligen börjat känna mig bättre igen och vi har hunnit köra i gång två stycken pass med Täbyakademin. Det har gått riktigt bra och spelarna verkar nöjda och glada, även i går när den minsta gruppen inte fick använda en enda puck på isen.

I helgen är det den första uttagningen till TV-Pucken för spelare födda 96. Tio glada Täbyspelare är på plats och krigar för att ta sig vidare. I morgon ska även jag dit och hjälpa till att coacha ett av lagen när det ska spelas matcher mellan fyra lag som delas upp. Det ska bli kul att se alla duktiga spelare och så brukar man skapa sig en egen bild av hur ens eget TV-Puckslag skulle se ut, men det kommer jag nog att hålla för mig själv.

Väl mött,
Fredrik Nygren

No comments: