Saturday, March 12, 2011

Täby rockar!


En historisk dag för Täby HC då alla fyra ålderskullar som ställer upp i Mitt i Cupens slutspel tog sig vidare till semifinal.

Resultat:
Team 96 - Älta: 7-2
Team 97 - Huddinge: 4-3
Team 98 - Djurgården: 2-0
Team 99 - Segeltorp: 3-2

Jag är riktigt stolt över alla tappra Täby krigare som har gjort denna dag till en minnesvärd i mitt liv när jag får se er ge gärnet på isen med en enorm kärlek och energi till sporten. När man vaknade i morse så vågade man knappt hoppas på denna utgång när dagen var över. Men nu är vi den enda föreningen i Stockholm som har fyra lag i Semifinalerna i Mitt i Cupen. Det måste vart väldigt länge sen någon förening hade det sist. Men nu gällder det att vara ödmjuka och ställa om till de oerhört tuffa semifinalerna som väntar alla lag. Vi får inte slå oss för bröstet och vara nöjda över detta, utan lägga i nästa växel för att kunna gå hela vägen. Men en liten fjäder i hatten kan ni alla spelare och ledare i Täby HC sätta upp.

Tack till alla positiva kommentarer från trevliga ledare och spelare från andra föreningar. Framförallt lagkaptenen Erik i Huddinge 97 som skriver på sin Facebooksida: Grattis Täby ni var värda vinsten !! Det är stora ord från en 14 åring som nyss har blivit bestulen på en dröm.

Tack även till Arne i Trånkan 97 som skrev i vår gästbok:
Imponerande utveckling av ert lag, mycket skridskoåkning har ni visat förut att ni har. Men nu har vi fått se en effektiv fysisk hockey därtill.
Grattis till segern och semifinalplatsen !


Sov gott,
Fredrik Nygren

No comments: