Sunday, March 6, 2011

Genrep 97!


Även Team 97 skulle genrepa inför Mitt i Cupens slutspel och vart inbjudna av Nacka att spela en träningsmatch. Det är kul att komma till Nacka ishall och träffa de alltid lika trevliga ledarna i team 97. Tyvärr var inte min goda vän Stefan på plats, då han var nerbäddad i sjuksängen liksom hans som Hugo.

En match som stod och vägde till en början och lagen utbytte chanser med varandra, men när Täby tröck in 1-0 efter 11 minuter så kändes det ändå rättvist. Vi hade en väldigt bra period efter målet och träffade ribban för 2-0, men 1-0 stod sig perioden ut. Vi fick tidigt i andra perioden in 2-0 och även 3-0, innan Nacka vaknade till. Efter två stycken powerplay så hade Nacka nästan kommit i kapp, men då tog vi Time Out och drog i från igen. Efter 3 mål på 4 minuter så var matchen över och vi vann med 6-2. Skotten slutade 27-19.

Jag såg att någon hade tagit illa vid sig av min matchanalys i går och det är inte meningen. Jag hoppas att jag har varit snäll i kvällens analys och att den inte är allt för färgad av mina Täby ögon. Vi har fortfarande en del att jobba med om vi ska lyckas i slutspelet men detta var ett steg i rätt riktning kändes det som.

Tack Nacka för en trevlig och välspelad match!
Fredrik Nygren

No comments: