Friday, December 31, 2010

Gott Nytt År!

Tack för det här året och hoppas att ni alla får ett riktigt bra 2011.

2010 har varit väldigt upp och ner och det har hänt otroligt mycket under detta år. En flytt hem till kära Sverige blev av och jag har hunnit komma in i detta livet igen. Men det kändes nästan som att tiden stod stilla när man var borta och det hade inte hänt så mycket under de 2 åren jag bodde utomlands.

I och med flytten hem så fick jag en chans att träffa alla härliga människor i och runt Täby HC som har betytt mycket för mig. Många härliga individer som gör att livet i Tibble Ishall känns som hockeyns mecka när man kommer dit varje dag. Nu blickar vi gemensamt framåt mot ett ännu bättre 2011 för alla spelare.

I morgon börjar det nya året och jag beger mig till en av världens största tuneringar för U14 spelare då Göteborgs Ishockey Cup spelas med 48 deltagande lag. Vi åker dit med höga förväntningar även om det är en väldigt svår cup att vinna. Har man en dålig match så kan det vara kört och man får ingen ny chans. Det gäller alltså att förberedelserna är på topp spelarna är fokuserade till max inför varje match.

Från mig till er,

Ett riktigt Gott Nytt År!

Fredrik Nygren

No comments: