Friday, December 24, 2010

God Jul 2010!


Jag vill skicka en stor och varm God Jul hälsning till alla mina läsare som orkar att sitta och läsa alla mina tankar och idéer som dyker upp lite då och då. Tanken när jag startade bloggen var att hålla nära och kära uppdaterade på mitt USA äventyr och berätta lite om tränarjobbet i USA. Det vart ett lyckat och omtyckt experiment som många uppskattade, när jag sedan i somras bestämde mig för att flytta hem till kalla Norden så följde ni läsare med mig och jag ville fortsätta att skriva. Dock har jag inte varit lika pigg på att uppdatera den varje dag, då många av dagarna är näst intill identiska Men i bland händer det saker även här i Sverige och i Stockholm som berör mig mycket och då känner jag ett behov av att anteckna dem.

Sedan fjärde klass i grundskolan så har jag gillat att uttrycka mina känslor i text, det var då jag hade en suverän svenska lärare vid namn Annelie Glamsare som lärde oss att skriva dikter och poesi på ett bra och smidigt sätt. Det var då jag anammade skriftens alla fördelar och började att skriva för mig själv då och då, mest när jag var olycklig och ledsen. Orden på papperet framför mig tog bort en del av den smärta som kunde uppstå efter en misslyckad kärlek eller vid bortgång av en nära familjemedlem.

Skrivandet har på det sättet fungerat som en terapi för mig och gjort livet lättare att leva vid tuffa situationer i livet. Jag kan i bland få för mig att jag är en vemodig person som ser något vackert i hösten. Men jag är även väldigt lycklig över mycket och mitt största intresse under de senaste åren har varit att få träna andra människor i ishockey. Detta har gett mig energi och glädje och det är en otrolig utmaning att varje dag få hjälpa dem mot deras mål och drömmar.

Då kan man nästan säga att den bästa kombinationen för mig är hockey och att skriva, så då passar ju en hockeyinspirerad blogg perfekt för mig.

Jag hoppas att ni även i fortsättningen har tid och lust att följa med här på "En Tränares vardag". Även om ni inte kommer att gilla allt som jag skriver så vill jag att ni ska veta att det är min personliga åsikt för stunden och den känslan som jag har i skrivandets stund som avgör textens innehåll.

Ha en riktigt God Jul,
Fredrik Nygren

1 comment:

mammaxtre said...

God fortsättning på julen önskar jag dig. Bloggen är ett levande dokument och ett bra sätt att reflektera igenom, tycker jag.

Det är himla trevligt att kunna se tillbaka på vad man gjort, känt och vad man skrivit om :-)

Ha det bäst!