Wednesday, May 19, 2010

Täby HC


Jag har nu gjort klart med jobb för nästa säsong och jag blir Utvecklingsansvarig och huvudtränare för 96 och 97 i Täby HC. Detta känns verkligen jätte roligt och spännande för min del och jag ser det som en riktig utmaning. Det var ett svårt val att bestämma sig för vilket jobb jag skulle ta nästa säsong, men Täby kändes rätt och jag gick på magkänslan.

I går och i tisdags hade jag träningar med respektive lag och det var kul att träffa spelarna. Det är 2 bra lag, men det finns fortfarande mycket att jobba med.

Även i söndags hade jag ett ispass då med blandannat Linus Klasen. Jag gjorde övningar som jag trodde han skulle klara hyfsat bra men som han fick stora problem med. Det var intressant att se att en av världens bästa "dribblers" får problem när övningen är uppstyrd och det blir krav på en viss teknikrörelse. Han är van att jobba fritt och inte behöva tänka på vilka finter eller dragningar han gör. Det är också därför han är så bra, för att det sitter i ryggmärgen.

God morgon,
Fredrik Nygren

4 comments:

SM said...

Så välkommen till Täby!

Fredrik Nygren said...

Tack så mycket!

Almtuna IS said...

Grattis till det nya uppdraget. Då möts vi i vinter.

Mvh

Peter Andersson
Almtuna IS Team 96

Fredrik Nygren said...

Tack Peter. Det var snällt!