Tuesday, May 25, 2010

Fem killar!


I morse fick vi till slut sova ut och kunde ställa om dygnet på riktigt, lite halvtrötta och med lite smärta i kroppen från gårdagens match så bestämde vi oss för att ställa in morgon promenaden men ändå köra ett litet gympass efter frukost. Vi var lediga från hockeyn i dag och körde runt lite med bilen. Vi åkte blandannat förbi Drews pro shop och köpte en ny klubba till Christopher, detta skulle tydligen leda honom direkt upp i vår interna skytteliga. Vi får se hur det blir med det, men jag hoppas ju så klart att han gillar sin nya klubba.

Jag presenenterade honom även i dag för Five Guys som har de bästa hamburgarna i landet enligt många människor. Det vart en god lunch och vi var rätt nöjda båda 2 med valet av resturang.




Jag hade senare på eftermiddagen ett möte med min assisterande tränare John som ska hjälpa mig med 97 laget i tuneringarna i sommar. Han har varit min assisterande tränare i 2 säsonger i Team Marylands 97 lag och vi känner varandra väl så det kommer att fungera bra även denna gång. Vi gick igenom laget och spelarna inför helgens tunering i Philladelphia, det känns som att vi har ett riktigt bra lag på papperet men det ska bli intressant att se hur de presterar tillsammans.

På kvällen bjöd Wendi på middag och vi tittade på matchen mellan Philladelphia och Montreal som slutade med en 4-2 seger till Philladelphia som därmed är klara för Stanley Cup final mot Chicago, vem hade kunnat tippa det innan slutspelet drog igång?

Nu blir det en film innan det är dags att sova.

Vi ses,
Fredrik Nygren

No comments: