Sunday, February 2, 2014

Februari månad!

Ytterligare en helg är över och veckorna rullar på som vanligt under en hockeysäsong. Man hinner knappt blinka mellan uppstartsläger i Augusti till seriespelet är över. Denna säsong hoppas jag dock på en lång och rolig avslutning av säsongen.

J18 har nu ett försprång på sex poäng ner till andraplatsen i Allettan. Kan vi hålla vår första plats så går vi direkt till J18 Elit nästa säsong, annars väntar kvalspel. Det återstår sex matcher.

U16 ligger just nu på en andra plats i Allettan och har ett försprång på sex poäng ner till trean med fem matcher kvar. Håller vi detta försprång så är vi direktkvalificerade till Åttondels final i SM. Annars väntar SM kval.

Detta är två stora målsättningar vi hade inför säsongen och som vi fortsätter att jobba målmedvetet och fokuserat efter.

Ungdomslagen rullar också på och många härliga och spännande matcher spelas varje vecka. Vi ligger högt upp i de flesta serier och snart väntar även ett slutspel i Stockholm.

Snart vankas det även sportlov och jag kan rekommendera två stycken hockeycamper där jag kommer att jobba för er som stannar hemma och skippar skidresan till fjällen.

Täby sportlovscampen pågår mellan måndag och onsdag och sedan ska jag medverka på SHA sportlovscamp på Lidingö Onsdag till fredag. Vill ni ha mer info om någon av vamperna så rekommenderar jag att ni surfar in på: tabyhc.se och swedenhockeyacademy.se

Väl mött,
Fredrik Nygren

No comments: