Tuesday, February 11, 2014

Crossover!

Sista veckan av den gamla "Mitt i cupen" har börjat. Jag vet inte ens vad den heter nu, Stockholmsligan kanske? Nu ska avgöranden fällas och det blir en väldigt spännande vecka och jag håller er uppdaterade på våra lag.

I dag var det en blandad träning för A-pojk (98-99), då många 99or var på visa upp sig läger för TV-Pucken och de 98or som kör mycket med J18 vilade. Under detta pass så hade Magnus målvaktsträning i en zon. Jag körde då över en timmes skridskoteknik med utespelarna. Oerhört mycket fokus på översteg och tempoväxlingar. Spelarna jobbade på riktigt bra och fick avsluta med lite spel.

Övriga tankar och diskussioner denna vecka har varit, Märklig lottning i slutspelet i "Mitt i cupen" och hur U16 landslaget bara har tagit ut spelare (98or) som spelar J18 Allsvenskan. Alla spelare utom en som var uttagna till Tjeckien gör det. Ändå säger representanter för svenska hockey förbundet att man ska stanna i småklubbarna så länge som möjligt. Lite tråkigt så klart, men det brukar jämna ut sig när det blir U17 landslag och alla spelar J18. Min gissning är även att det kommer att se annorlunda ut nästa samling efter U16 SM då fler spelare får visa upp sig.

Fredrik Nygren

No comments: