Saturday, July 27, 2013

Tummen upp för Polen!


Nu är jag hemkommen från 16 dagar i Polen där jag har blandat lite ledighet med ishockey. Jag är både glad och stolt att jag under denna relativt korta tid fick se så mycket och bli en del av den polska ishockeyn. Jag har träffat många underbara människor och många intresserade personer som vill lära sig nya saker och ställer mycket frågor, både barn och vuxna. Det har varit ett rent nöje att få dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter och jag är övertygad om att jag snart är tillbaka på polsk is.

Det är ju ingen världsnyhet att Polsk hockey ligger efter våran svenska modell, men det finns förutsättningar för något bra och vägarna ligger öppna för att fostra nya polska hockeystjärnor och det är med ett leende på läpparna som jag ser mig själv som en pusselbit i detta arbete. Jag mötte många spelare som har rent sportsliga förutsättningar av att bli riktigt duktiga, men där andra motsättningar sätter stopp för dem som ekonomi och kunskap runt omkring dem. Med rätt uppbackning och support så vet jag att några av dem kommer att lyckas.

Tack för denna tid i Polen och vi ses snart igen!

Fredrik Nygren

No comments: