Sunday, July 21, 2013

Kyckling målvakt!

Äventyret i Polen fortsätter och denna vecka är jag med och hjälper till på isen med lite yngre spelare. Den yngsta gruppen är 05 till 03 och den är verkligen fylld av energi. Vad glad man blir när man ser glöden i barnens ögon och kan dela glädjen när de klickar och de lär sig något nytt. Även fast jag nöter på med deras skridskoteknik så ser de med stor glädje fram emot det avslutande NHL spelet på träningarna. I dag ekade NHL över hela hallen när jag frågade 30 barn vad de ville avsluta passet med.

Lika högt ekar nästan de nya orden de har lärt sig som "kyckling" "målvakt" och "inside and outside edge". De vill verkligen lära sig och det är fantastiskt att jobba med dem. Här skiljer sig inte heller nivån lika mycket med de svenska spelarna och om någon polsk eldsjäl verkligen fortsätter nöta på med skridsko och klubb teknik så är de snart ikapp oss. Det är många som filmar, fotar och antecknar när jag är med på isen så jag hoppas på en förbättring.

Jag är dock avundsjuk på er som fick se den allsvenska premiären på Tele2 arena och trots förlust så måste det varit en magisk stämning. Jag följde den framför datan och trots dålig bild och ljud så kände jag en del av inramningen.

Fredrik Nygren

No comments: