Tuesday, July 23, 2013

Glädje och harmoni!

Morgontrött, huvudvärk, träningsvärk och hemlängtan men trots allt vandrar jag de dryga hundra stegen ut till isen från omklädningsrummet. Tankarna far runt i huvudet och gummimattan jag går på med mina bara skridskor blir allt mjukare och tyngre. Jag vill hellre ligga och sova i dag eller spendera en dag i solen i stället för att åka runt i en kall ishall på ett stenhårt material och riskera att halka och slå mig. Men när jag öppnar dörren till ishallen möts jag av en hejarklack på drygt 30 barn som fullständigt vrålar "Freddy, Freddy, Freddy".

Tror ni då att jag känner av den där tröttheten eller hemlängtan?

Nej jag vill fånga nuet och göra min bästa prestation någonsin på isen, jag vill lära dessa 30 människor nya saker och göra mitt yttersta för att de ska bli så bra som möjligt. De ger mig energi som jag sedan ger tillbaka till dem.

Detta är kul, riktigt kul!
Fredrik Nygren

No comments: