Tuesday, July 9, 2013

Hockeyfritt i Spanien!

Hemma igen efter en vecka sol och bad i ett varmt och soligt Spanien. Det närmaste jag kom en hockeyhall var nog kylan ifrån ACn på rummet som gjorde att man vaknade med halsont varje morgon. Men det var riktigt skönt att få komma bort en vecka och se Spanien som jag inte har sett sen jag var 5 år gammal och träffade Per Gessle på ett soligt Mallorca där jag var på semester tillsammans med min familj och bekanta till just Gessle. Nu över två sekel senare så dunkade istället hans olika hits på min och mina vänners iPod stereo som var med oss under hela resan.

I morgon åker jag på studieresa till Polen för att utforska hockeylivet där. Det ska bli riktigt kul att få se hur långt de har kommit där och se vad jag kan bidra med för att de ska utvecklas ännu mer. Jag vet ingenting om polsk hockey och har inga direkta förväntningar förutom att det ska bli väldigt spännande. Förhoppningsvis är det fint väder även där så att jag får njuta lite mer av sommaren innan säsongen drar igång på riktigt.

Louie Eriksson till Boston i en väldigt stor trade mellan Dallas och Boston. Ska bli intressant att se vad Louie kan tillföra i Bruins och jag hoppas verkligen att han tar ytterligare ett steg i sin utveckling nu när han får spela i ett bättre lag än tidigare.

Fredrik Nygren

No comments: