Wednesday, January 30, 2013

SSK-DIF

I går hade jag lite tid över och passade på att åka till Södertälje för att se det allsvenska mötet mellan SSK och Djurgården men även för att se min vän Micke Nylander som jag inte har sett live sedan i Caps tröjan för några år sedan.

Det var nästan fullsatt i scaniarinken och hyfsat många djurgårdare hade letat sig dit.

Det som slog mig mest var det ganska låga tempot som matchen spelades i och ändå påstod folk att det var bra tempo i denna match jämfört med många andra allsvenska matcher. För mig som förespråkar en fartfylld och intensiv ishockey så kändes detta lite tråkigt. Men man vande sig och på något sätt så kändes tempot högre ju längre matchen gick. Det var även mycket misstag av båda lagen, många felpass och slarviga dragningar på ibland underliga ställen. Djurgården var bättre i början av matchen men SSK växte sig in i den ju längre matchen gick och vann då ganska naturligt på straffar efter 3-3 full tid.

Nyllet då, jo visst gjorde han en bra match med 1 mål och 1 assist. Men han såg stundtals lite trött ut förutom i svängarna på det är väldigt svårt att komma åt honom. Han har även en fantastisk puck kontroll. Det var kul att se honom spela igen, men det känns som att han har minst en nivå till av visa upp. Kanske kommer den om 2 veckor när han äntligen ska få spela med sin son William som vilar på grund av skada.

Fredrik Nygren

No comments: