Monday, January 7, 2013

Dålig is!

I går avbröts tyvärr vår första BJ match i allettan som förhoppningsvis ska ta oss till J18 Elit nästa säsong. Vaktmästarna måste ha slarvat under en längre tid då isen inte var tjockare än högst 5mm, detta ledde till att stora hål öppnades i isen ner till betongplattan och det vart omöjligt att fortsätta matchen.

Matchen spelades mot Trångsund och Täby ledde med 4-2 efter 18.17 i den första perioden. I dag kom det tråkiga beskedet från förbundet att matchen måste spelas om från början och de 6 målen som gjordes raderas. Jag med flera tycker att man borde återuppta matchen där den slutade i stället för att börja om helt, men det spelar ingen roll vad vi tycker i det här fallet.

Denna vecka är fylld av otroligt mycket matcher då alla serier drar igång igen efter jul och nyårs ledigheten. Blir en fartfylld och intensiv vår och snart nalkas det slutspel också.

Jag tar gärna emot frågor av er som läser min blogg, är det bra frågor så publicerar jag dem här med svar. Det kan vara allt från träningstips till roliga upplevelser som jag fått uppleva inom hockeyn. Maila mig i så fall på: nygrenhockey@gmail.com

Fredrik Nygren

No comments: