Tuesday, May 10, 2011

SMS på isen!

SMS och Internet förstör kommunikationen på isen.

Jag precis som många andra tränare vill att spelarna ska prata på isen när de tränar och spelar match, de måste kommunicera med varandra så man vet var de andra befinner sig. Men jag anser att dagens ungdomar kommunicerar alldeles för mycket genom SMS och på Internet så de lär sig inte prata ordentligt. Kanske vore lättare att ha med sig mobilerna ut på isen så skulle de kunna SMSa varandra när de vill ha en passning.

Skämt och sido så har det blivit så lätt att skicka ett SMS i stället för att ringa till sina vänner och med det finns det både för och nackdelar. Men för mig som tränare när jag står på isen så ser jag bara nackdelar. Det är så tyst på isen och ingen vågar öppna munnen och om någon stackare gör det så finns det genast "experter" på läktaren som tycker att den spelaren är en "diva" som ropar efter en passning. Det är lite osvenskt och det sticker lite i ögonen på folk precis som att trycka ner pucken djupt i motståndarens zon om man är hotad i mittzon.

Men mitt budskap med detta inlägg är att ring i bland också så att ni lär er att prata med folk, SMS är bra men i bland måste vi ringa!

Fredrik Nygren

No comments: