Saturday, May 28, 2011

Game 7!



Snart börjar match 7 i semifinalen till Stanley Cup, det ska bli riktigt kul att följa den framför TV´n och jag tror och hoppas på en riktig rysare. Personligen tror jag att Boston vinner med sitt fysiska och hårda spel även om Tampa försvarar sig bra med sitt 1-3-1 spel. Men det blir hur som helst spännande.

Jag vaknade ganska sent i morse då jag var på en sen bio i går kväll och såg Hangover Part 2 som inte var lika bra som ettan, men fortfarande riktigt rolig.

När jag vaknade så var Micke hemma efter en morgon träning och med sig hade han en svensk reporter med fotograf som skulle göra ett reportage om honom hela dagen. Jag följde senare med dom och åt lunch och drack en kaffe på Starbucks där intervjun fortsatte.

De var frilansare och verkade leva ett bra liv i New York där de utgick från när de reste USA runt på olika jobb för olika nyhetsbyrårer. Det verkar vara ett väldigt kul jobb och något som jag skulle kunna tänka mig om jag inte hade varit tränare. Jag hade faktiskt Sportjournalist som ett drömyrke en gång i tiden, så vem vet.

Jag insåg i dag när jag satt och planerade sommaren lite att dessa åtta veckor som är kvar kommer att gå rätt fort. De resor jag har börjat planera är en vecka i DC och ett par dagar i LA där jag har en gammal klasskompis från lågstadiet. I DC har jag fler vänner och några av dem har jag hunnit prata med i dag.

Jag ska träffa en annan gammal skolkompis i morgon över en lunch downton Chicago, det ska bli riktigt trevligt. Men nu är det dags att ladda för NHL matchen som börjar snart.

Hockeyhälsningar,
Fredrik Nygren

No comments: