Monday, May 30, 2011

Lincoln Park!



Regnet fortsätter att ösa ner över Chicago och blixten slår sina tunga ljusslag över skyn. Med sådant väder så passar det ju bra att se filmen Thor på bio som just är åskans gud i den fornnordiska mytologin även kallad asatron. Därför gick jag William och Alex och såg den på bio i går kväll, en helt ok lördags underhållning.


Helgen har varit hockeyfri så det vart en avslappnad och lugn helg. Förutom bion så har jag hunnit med att träffa Johan som jag känner sen gymnasietiden. Han bor sedan ett år tillbaka i Chicago med sin fru, så jag träffade honom över en brunch. Deras lägenhet ligger precis vid Lincol Park nära vattnet och har en grym utsikt över staden, 32 våningar upp. Sen tog vi en promenad vid parken och såg stranden som jag hoppas att man kan vara på snart om solen behagar titta fram. Enligt väderexperterna ska det bli sol och över 30 grader varmt i veckan så vi får väl hoppas att de har rätt.


När jag var downtown i går så passade jag på att titta in i en skivbutik som låg mitt i stan, jag parkerade på ett McDonalds som låg mitt i mot och var borta 10 minuter. När jag kom tillbaka så satt ett sådant där hjullås på bilen och jag fick betala 115 dollar till en sådan där hemsk parkeringsvakt. Jag drog både den ena och den andra valsen om hur jag hade tänkt att äta på McDonalds efter mitt ärende och att jag inte förstod engelsk text som stod på skylten, men ingenting hjälpte så det vara bara att betala. Ingen roligt alls men jag känner mig ändå nöjd att jag nu har lyckats fått ett hjullås på bilen, låt det aldrig hända igen dock.


I kväll passade jag även på att träna lite på gymmet själv, måste nog bli mer av den varan om jag ska känna mig i bra form.


I morgon är det Memorial day här i staterna och alla är lediga såväl jag, sen drar hockeyn igång igen på Tisdag.


Fredrik Nygren

No comments: