Sunday, April 10, 2011

2 silver!

Team 96 tog ett silver i sin egen cup då man besegrades i finalen mot Aik med 3-2, sett över hela helgen så har det varit en väldigt lyckad cup med bra matcher och bra engagemang. Vi har spelat med 25st utespelare och 3st målvakter och alla har verkligen gjort det riktigt bra. Kul att se så många som höjer sig under helgen. En riktigt sur förlust i finalen, men om man får vara en dålig förlorare för en stund så får jag väl köra på den gamla klyschan att man inte ska vinna sin egen cup. Vi får ta nya tag i Aiks cup om 2 veckor.


På tal en dålig förlorare så vill jag skicka en känga till den bittra människa som anonymt går in och påstår i Täby 97s gästbok att jag har uppmanat spelarna till det slagsmål som uppstod efter kvartsfinalen mot Järfälla. En match som vi vann med 3-2, men som altså avslutades med ett slagsmål mellan lagen. Jag skyller inte det inträffade varken på oss eller Järfälla, utan i bland händer sånt när det är mycket känslor i en match mellan spelarna. Jag tycker bra om de flesta spelarna i Järfälla då jag tidigare har tränat dem vid olika tillfällen. Men att som vuxen gå in och skriva i en gästbok för barn att jag som tränare och mina ledarkollegor uppmanat spelarna till detta är ett rent skämt, men samtidigt väldigt imponerande då denna person verkar ha hört vad som sägs i Täbys bås. Skämt och sido så är det trist när spelarna läser detta.


Tacka vet jag en sån spelare som Andreas Erlingcarl i Järfälla som efter matchen grattar till segern och inte alls visar på några bittra eller sura miner. Han biter i hop och bjuder på ett grattis, även om det så klart känns riktigt tungt för stunden. Denna match tog oss vidare till en semifinal där vi slog Forshaga med 4-2, efter det väntade Arlanda i finalen som tyvärr var bättre för dagen och vann med 2-1. Ännu ett silver för Täby HC var ett faktum, men killarna har ändå gjort det riktigt bra i helgen.


Nu behöver jag en ordentlig sovmorgon i morgon då sömnen inte har varit så generös mot mig i helgen.


Sov gott,

Fredrik Nygren

1 comment:

Peter said...

Tjena Freddan!

Ramlade in på din blogg och måste precis som du dementera att ni från båset skulle ha uppmanat till detta bråk. Ni agerade, tvärt emot vad den personen skriver, precis så som man ska och gjorde allt i er makt för att få era spelare att lämna isen.

Mvh. Peter, domare i matchen Täby-Järfälla.