Sunday, November 9, 2014

Nickar!

Jag vet att jag tagit upp det förut men jag gör det igen. Det har ingenting med dagens förlustmatch mot AIK J18 att göra. Den glömmer vi helst då det var årets bottennapp från vår sida samtidigt som AIK spelade riktigt bra.

Falskheten inom denna hockeyvärld och knivhuggen, skitsnacket och likgången som råder där.

Knivhuggen för att man sviker de man en gång gett sitt ord, eller de man en gång sett som sina vänner. Man sviker folk till höger och vänster och en vän kan helt plötsligt vara din värsta fiende. Du kan även få en helt ny bästa vän som du tidigare knappt hälsat på. Bara han spelar efter din fiol och gör det som är bra för dig eller dina barn.

Skitsnacket bakom ryggen. Finns det någon annan värld än just hockeyvärlden där det snackas så mycket skit om allt och alla? Ena stunden kan du ha stått och pratat med en person och nickat och sagt jag håller med dig, för att i nästa stund gå till en annan person och idiotförklara den du nyss höll med. Skitsnacket som går ut på att nedvärdera en annan person och helst överdriva dennes svaga sidor så att denne person aldrig ska få chansen i någon annan miljö.

Likgången väljer jag att kalla de tillfällen när vi är beredda att "gå över lik" för att framhäva oss själva eller våra barn. Jag, jag, jag.. Det finns tyvärr inget annat i denna idrott som lustigt nog kallas lagidrott. Jo det finns ett fåtal människor som brinner för föreningsliv och laganda fortfarande, men alla står trots allt sig själva närmast.

Jag är inte bitter..

I dag höll vi en tyst minut och hedrade den nyligen bortgångne eldsjälen Esse i ett nästan fullsatt Tibble ishall.

Det har varit en slitsam vecka på många sätt och vis och om nio minuter är den över för att aldrig komma tillbaka.

Fredrik Nygren

No comments: