Sunday, March 31, 2013

Grattis Adam!

I dag fick min gamle adept och gode vän Adam Brodecki ta SM Guld med sitt Brynäs J18 när de besegrade Modo i finalen med hela 6-2. Väldigt kul för Adam som både har spelat J20 och J18 under säsongen. På bilden ser vi en glad Adam till höger med sin morfar och lagkaptenen Mathias till vänster.

Jag vill även skicka ett grattis till Färjestad U16 (97) som tog U16 Guld när de besegrade Brynäs med 1-0. Färjestad 97 har länge varit ett av de bättre lagen i denna ålderskull och har kunnat behålla sin trupp och istället för att tappa spelare så har de kunnat vässa till toppen. Vi har mött detta lag flera gånger under de senaste åren och de spelar en tight och bra ishockey. Brynäs U16 (Gästrikland TV-Pucks lag) har gjort en bra säsong och ska vara stolta över sitt arbete trots besvikelsen över två stycken förlorade finaler i TV pucken och nu SM.

Sen får jag väl äta upp mitt senaste inlägg där jag tippade Färjestad som SM gulds vinnare. Nu håller min vän Linus och hans lagkamrater i Luleå att spela bort Färjestad.

I dag startade även fotbollsallsvenskan och uttrycket "lycka är att vara. Djurgårdare" känns som en myt idag.

Fredrik Nygren

No comments: