Thursday, March 28, 2013

Glad Påsk!

Jag vill passa på att önska er alla en Glad Påsk och hoppas att ni får en bra helg.

Dåligt med uppdateringar på sistone och det är till största del på grund av att serierna är slut och både tävling och träning har minskat. Vi kör på i Täby och snart går 97orna upp till BJ truppen, 95or till J20 och 99or till A-Pojk. Täbyakademin rullar på och det är riktigt kul och energigivande att köra dessa pass.

Jag ska erkänna att jag har haft dålig koll på slutspel i elitserien och kvalspelet till samma serie. Jag såg dock att Örebro blev klara för elitserien idag och det måste man ju säga är riktigt imponerande. Hoppas att dom blir en frisk fläkt i elitserien. Djurgården blev kvar i allsvenskan och det kom varken som en chock eller överraskning för mig som insåg ganska tidigt att det skulle bli tufft att ta steget tillbaka. Nu hoppas jag att Challe får fullt mandat att börja med ett nytt och starkt lagbygge som på sikt kan ta Djurgården tillbaka inom en 3 års period.

Vilka vinner SM guld i hockeyn? Ja i damhockeyn vart det AIK och i elitserien så tippar jag på Färjestad, upp med Wille Westlund på heltid så är det så gott som klart!

Fredrik Nygren

No comments: