Tuesday, March 19, 2013

Baksmällan!

Tänk att en sådan bra säsong kan få ett så absurt slut. Efter 2 perioder så hade vi öppnat dörren och tagit steget in i BJ elit, men ena foten stannade kvar utanför och innan vi hade kommit in helt så kom en vindpust och blåste oss tillbaka ut i kylan.

En 3-0 ledning efter 2 perioder blev i tredje perioden 3-3 och vi hade missat chansen att gå upp. För Arlanda hade fullständigt kört över Sollentuna (som nog hellre såg Arlanda i elit än oss) med 9-1 och hade bombarderat Sollentuna med 90 skott. Hur går det till? 50 skott i sista perioden. Det kallar jag bra tryck.

Detta är inget unikt för oss utan liknande saker händer ofta inom sporten och lag som sitter i förarsätet tappar ofta sina försprång till förmån för de som jagar. Grattis Arlanda till elitplatsen det är ni verkligen värda efter eran grymma säsong och nu vill jag en gång för alla verkligen hylla dig Daniel Marmelind, Sveriges bästa 97 målvakt. Det är du som har stått i vägen 2 gånger i år vid 2 olika sportsliga händelser som har påverkat mig mycket och hade du varit född 98 eller 00 så hade du nog säkerligen stoppat våra 2 guld i mitt i cupen också. Nästa gång vi ses så hoppas jag att vi är i samma lag.

Jag är ändå riktigt stolt över spelare och ledare i Täby J18 och alla de 97or och 98or som har stöttat laget under säsongen. Det har varit en fantastisk säsong där vi har visat att vi blir att räkna med nästa säsong då vi siktar på den platsen vi aldrig tog idag. Vi ska vara ett topplag i division 1 under hela säsongen och vid samma tidpunkt om exakt ett år så sitter vi med ett elitkontrakt i handen.

Jag vill även hylla 95orna i Täby som har gjort fantastiska säsonger i J18 och som nu ska lyfta vårat J20 ytterligare en nivå.

Framtiden ser ljus ut och i motgång föder vi framgång.

Fredrik Nygren

No comments: