Friday, February 15, 2013

Serieseger U15 Div.1A

44-0 lär inte matchen mellan Almtuna och Lidingö 98 sluta i morgon och förutsatt att den inte gör det så är vi seriesegrare.

10-1 slutade våran sista match i serien som ikväll spelades mot Värmdö. Vi spelade med 18 utespelare och alla visade en härlig energi och bra vilja för att vilja ta den något åtråvärda första platsen. Men när allt kommer omkring så är det trots allt slutspelet som räknas men serien är ändå en sammanställning av 21 spelade matcher och att vinna serien är starkt.

Om detta ger oss fördel i slutspelslottningen eller inte vågar jag inte att svara på men jag vet att tidigare år så har detta betytt att vi inte kan möta den andra seriens etta (Huddinge) förens i en eventuell final.

Grymt jobbat alla spelare under hela säsongen! Här följer lite statistik:
Vi slutar på +83 i målskillnad som även är ett mycket bra födelse år!
Vi vinner 15 matcher som är mitt turnummer.
Vi gör 112 mål framåt som även är ett nummer man ringer vid nödfall.
Vi slutar på en powerplay statistik på 45% året då min kära mor föddes.
Vår ena målvakt Oliver hamnar på en räddningsprocent på 93% som även är födelseåret på det första lag som jag coachade i en Mitt i cups final..

Skrockfull? Nej, inte alls!

Fredrik Nygren

No comments: