Friday, June 8, 2012

Utvecklingssamtal!

I går hade vi två stycken föräldramöten i Tibble Ishall, Team 97 och Team 99. Jag tycker att båda mötena gick bra och att mina presentationer fungerade nästan felfritt. Det mesta handlade om nästa säsong, men även lite tankar och funderingar om det som har varit. Gustav fick även en chans att presentera sig för Täby föräldrarna.

Mitt prat om utvecklingssamtal var det som skapade mest diskussioner när jag presenterade mina tankar om att i en perfekt relation mellan en spelare och en tränare som behövs inga "traditionella" utvecklingssamtal där man sitter vid ett bord öga mot öga med spelaren. Utan dessa samtal betas av löpande under säsongen och man har en bra bra dialog med varje individ där man kan ta upp dessa saker hela tiden. Feedback och en ärlig och öppen dialog tror jag på, detta skapas via ett starkt förtroende mellan varandra. Självklart är det bra med utvecklingssamtal och dessa ska vi inte ta bort helt, men vi måste ha en bättre dialog i vardagen med våra spelare och när vi väl sitter på vårt utvecklingssamtal så finns det inte så mycket att prata om då vi redan har pratat om detta många gånger. Ett Utvecklingssamtal behöver inte jämnt vara schemalagt utan det kan ske mer spontant, men det viktigaste är att de sker.

Nu till något helt annat och mitt ena delmål i golfen som i går uppfylldes, 36 i HcP och Grönt Kort. Nu siktar jag på mitt nästa mål att hamna på ett hanterbart HcP mellan 20-30 där jag känner att jag utvecklas och blir bättre innan sommaren är slut.

Fredrik Nygren

No comments: