Tuesday, June 12, 2012

Kings!


Mitt i min besvikelse över det svenska fiaskot i fotbolls EM, som nu helt plötsligt känns som det är över innan det ens har börjat kan jag inte göra annat än att glädjas åt LA Kings. 

När jag bänkade mig högt upp i Globen och såg myrornas krig nere på isen mellan LA King och NY Rangers i höstas så visste jag inte då att ett av dessa lag skulle vinna Stanley Cup, det kändes mer på förhand att det var dåligt av NHL att skicka ett sådant tråkigt lag som Kings. Men ju längre matchen gick ju mer bevisade de där och då, de visade att de blir ett lag att räkna med och Kopitar vart en stor favorit med sin bakgrund i den svenska hockeyn. Jag tillsammans med många fler i Globen vart trollbundna av Kings fina spel med bra och spelskickliga backar och ett bra tempo. 

Nu flera månader senare så är säsongen slut och LA Kings har imponerat både på mig och många andra då de har bevisat att de kan spela bra från första matchen till den absolut sista (med vissa undantag) där man vinner med hela 6-1. 

Men vad händer med fotbollslandslaget i EM? Usch vilken ångest, finns det ens en liten chans att ta sig vidare nu? Mot England och Frankrike? Inget jag räknar med i alla fall, men jag hoppas att jag har fel. 

Fredrik Nygren

No comments: