Monday, June 4, 2012

Keep on working!

En motgång i livet är utvecklande på så sätt att man vill bevisa att man inte tycker om den. Tar man den då på rätt sätt så blir den till något positivt och någon som gör en ännu starkare och mer driven än någonsin.

Man kan även ta den på ett negativt sätt och grotta ner sig och må dåligt och låta den påverka hela ens liv och tillvaro. Den blir då till en börda och man tycker synd om sig själv att man presterar sämre och sämre och kanske även ger upp.

Alla människor kommer någon gång i livet stöta på en eller flera stora motgångar och det är bara individen själv som kan bestämma hur man ska hantera motgången, positivt eller negativt. Det är då även viktigt att man får stöd av folk i sin närvaro som förklarar det jag nyss skrivit och som lyfter fram det positiva hos individen utan att göra denne till ett offer.

Jag har en konstigt känsla i kroppen efter att ha förstört en dröm för många människor. Men i den positionen som jag befinner mig så var jag tvungen att göra det. Men samtidigt så har jag fört drömmen ett steg närmare för andra människor.

Låt ingen förstöra dina livslånga drömmar genom att alltid göra ditt bästa och vara så pass bra att ingen kan neka dig din dröm. Men är det någon som stoppar dig från en dröm så lär dig av historien och rätta till det du kunde gjort bättre inför din nästa dröm.

Så ett tips till alla er som har mött en motgång. Håll fast vid din dröm, lyssna till ditt hjärta, var stolt över dig själv och håll viljan stark i ditt bröst.

"Den vinner som är envis, den förlorar som ger upp"

Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Skulle bara vilja säga att jag tycker det var en väldigt bra skriven text. Läste det tillsammans med min son som precis varit med om en motgång i sin hockey!