Tuesday, June 26, 2012

Golf med Adam!

I dag vart det en härlig Golf runda med Adam Brodecki som precis samma morgon hade fått reda på att han var uttagen till Ivan Hlinka Tournament i Tjeckien och Slovakien i Augusti med U18 Landslaget. Detta är första gången de får möta de bästa spelarna från Kanada och USA, så man kan säga att det är som lilla VM. Jag är mycket glad för Adams skull och jag vet att han kommer att göra succé. Tiden går så fort och det är nu 5 år sedan jag tränade Adam i Stocksunds IF. Jag är även väldigt stolt och glad över Adams dåvarande lagkamrat Wilhelm Westlund som var lagkapten i Stocksund Team 94 på den tiden. Även Wilhelm är uttagen till denna turnering och han kommer att dominera i försvaret. Grattis även till Leon Bristedt som spelade i Stocksund på den tiden som även han är uttagen till samma turnering. Leon som tillhörde Stocksunds 95 lag (till skillnad från Adam och Wilhelm) var även med oss i 94orna till och från.

Adams golfklubbor var tyvärr kvar i Gävle idag så att han fick spela med hans fars klubbor som inte var det lättaste, men han skrapade trots allt i hop 36 poäng mot mina 37 men hans HCP är betydligt lägre (13) än mitt (33,5). Efter golfen vart det middag hemma hos honom i Waxholm med hans föräldrar. Det vart en mycket trevlig dag där vi pratade mycket hockey, både dåtid, nutid och framtid. Adam är en målmedveten spelare som vi snart kommer att få se i Elitserien och NHL, men vägen dit är lång och krokig så det gäller att bita i hop och jobba så hårt man kan i alla lägen. Då gäller det att vara mentalt stark och klara av pressen som kommer. Jag är helt övertygad om att Adam kommer att klara allt detta med sin målmedvetenhet och vilja så kommer han att segla över Atlanten med en stark vind i seglen.

Fredrik Nygren

No comments: