Thursday, March 15, 2012

Världsvan?

En vän till mig skrattade idag, han insåg nämligen att verkligheten var på väg att hinna ikapp en människa han känner. För vad händer egentligen när en person som man har smutskastat och pratat skit om både i ord och skrift plötsligt står där igen oavsett om man vill det eller inte? Hur ska man reagera då? I bland är världen faktiskt mindre än vad man tror.

I bland får jag också ta emot skit från bittra människor, men jag tror att det egentligen är dom som mår sämst själva. I dag tackade jag ja till någonting som kommer leda till att jag får fler fiender på sikt, men jag gör det för att jag vill och för att det är en utmaning i mitt liv. Jag har insett att livet är för kort för att tveka för mycket och vissa chanser kanske bara kommer en gång i livet och då får man välja om man vill ta dem eller inte.

Bra träningar ikväll i Tibble ishall och temat denna vår blir teknikträning i alla dess former så att vi kan spela den fartfyllda och aggressiva ishockey som vi vill. Det var även några nya ansikten i hallen och det är alltid kul.

Lycka är att vara Djurgårdare, men ikväll var det ingen höjdare efter en 3-4 förlust mot Rögle, plötsligt inser man hur lätt det är att åka ur elitserien. Vad händer då?

Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Varför så hemlig i vad du tackat ja till, leder ju till att ännu mera människor får möjlighet till smutskastning.
Är det Malmö?