Saturday, March 24, 2012

Börje!

Ring ring.

- Stockholms Ishockeyförbund

- Ja hej jag heter ...... ...... och jag vill klaga på ert beslut att ta in Fredrik Nygren som tränare för TV-Pucken.

- Ok, varför då?

- Han är en kompetent tränare men han har blivit uppvisad på läktaren av domare.

- Ok

Nu ringer jag några kompisar så får de säga samma sak. Vi kan ju inte ha en tränare som har blivit uppvisad på läktaren som tränare för TV-Pucken. Jag tycker vi ringer Svenska Ishockeyförbundet också och säger att alla spelare som har fått ett matchstraff någon gång inte ska få spela i landslaget. Ja, bra idé de personerna måste ju vara riktiga idioter för att alla som har visat känslor eller höjt rösten någon gång ska inte få representera Stockholms eller svensk hockey.

Efter att en vän till mig i Malmö släppte en groda i svensk radio så har ingen sagt något om det till honom öga mot öga. Men han har fått anonyma sms och telefonsamtal med hot och trakasserier, men ingen har kommit fram till honom och nämnt något. Han vet att han har gjort ett misstag och är så klart ångerfull.

Vår bäste svenske spelare genom tiderna var rätt förbannad under en tv intervju och folk skrattar högt och tydligt över hans hot om att ge domare Börje en fet smäll. Jag skulle aldrig få för mig att hota eller vilja ge en domare en smäll, men visst har det hänt att jag ifrågasatt ett och annat domslut, men vem har inte det?

Jag har förstått att det finns människor som inte tycker om mig och mitt ledarskap där ute i hockey Stockholm och nu har jag fått veta namnet på några till av dem. Men jag respekterar det för man kan inte älska alla, men jag har svårt för fega människor som kastar skit bakom ryggen på folk.

Tack till alla er som ger mig positiv energi, det betyder mycket. Tack för alla lyckönskningar och gratulationer till det nya uppdraget det ska bli riktigt kul. Jag brinner för det här och ser TV-Pucken som en jätte stor och utvecklande utmaning.

Tack till Täby Team 96 för 2 sköna vinster i Farsta Cup, Tack till Pierre och Johnny för ert sällskap under 2 perioder av 97 matchen mellan JHC och DIF, Tack Täby Team 99 för en grymt underhållande och härlig seger mot AIK och tack till Täby Team 97 för en rolig och givande träning ikväll.

Tack även till er som ringde förbundet för nu känner jag mig grymt motiverad att bevisa att ni har har fått fel bild av mig.

Sov gott allesammans,
Fredrik Nygren

5 comments:

Thomas Ahlerup said...

Fredde upp med hakan, du blir den bästa coachen TV pucken och Stockholmshockeyn har sett på många år <3

Johan said...

Alla vet att du brinner för ishockey.
Men vad många är oroliga över är om det skulle rinna över som det har hänt ett par gånger i stridens hetta.
Lycka till
Denna kommentar lär väl inte bli publicerad :-))

Fredrik Nygren said...

Johan,
Det var ju inte riktigt så den tränare och förälder som hade ringt till förbundet uttryckte sig. Då var jag rena rama psykopaten..

Göran Hartmann said...

Du är duktig Fredde och passionerad det får man inte vara i landet lagom. Skit i alla som tar energi koncentrera dig på människor som ger dig mer än de tar.

Anonymous said...

Du är duktig Fredde och passionerad det får man inte vara i landet lagom. Skit i alla som tar energi koncentrera dig på människor som ger dig mer än de tar.