Saturday, January 21, 2012

TV Spel!


Jag spelade NHL 12 på PS3 i går och jag märkte hur utvecklingen har gått framåt på det spelet och hur likt det är riktiga NHL matcher. Märks det att jag spelade som mest TV spel under 90-talet när jag spelar på "NHL 94 kontroller" där du skjuter på O och passar på X?

En jämn och tät match mot Järfälla 97 i dag där de vann med 0-1, en Järfälla mamma kom fram till mig innan matchen och tyckte att det var deras tur att vinna eftersom vi har vunnit de 2 tidigare mötena i serien. Uppenbarligen så tyckte både Järfälla och Täby spelarna också det eftersom så vart fallet. Men det kunde lika gärna ha varit vi som vann med 1-0, men tyvärr vart det inte så i dag. Vi saknade den där riktiga tyngden och energin i vårt spel som vi är vana att visa upp när vi spelar som bäst. Vi gjorde absolut ingen dålig match, men det finns mycket mer att hämta ifrån laget. Efter matchen så var det flera av spelarna som kände att de ville spela klart matchen på efterkommande träning med 98, så de stannade kvar och tränade 1.5 timmar. Då blir man glad som tränare för då ser man hur motiverade dom är att spela och då har man lyckats bra som tränare.

Annars en bra dag med både lunchmöte och privatträning på Lidingö för att sedan bege sig till Hägernäs och träning med 96 innan 97 matchen.

96 har känts aningen uppgivet under en tid, men nu är det dags att väcka liv i laget igen och avsluta säsongen på ett bra sätt. Vi är kvalificerade till Allettan som ett av de 8 bästa lagen i Stockholm och får spela 7 matcher till innan serien är slut. Det ska bli kul att träna hårt nu inför dessa kommande matcher och visa att vi har mer att ge än det vi visat upp de senaste matcherna. I dag började jag med de individuella samtalen med spelarna och det verkar som att många duktiga 96or stannar i Täby och spelar BJ i Div.1 nästa säsong där målet är att ta en elitplats året därefter. Men Robert Nordmark som tränare på vårt nystartade hockeygym så kommer det att bli kanon.

Min lägenhet ser ut som en enda stor flyttkartong just nu och om 2 veckor är det dags att säga adjö till denna bostad efter 7 långa år.

Fredrik Nygren

No comments: