Sunday, January 29, 2012

En grymt bra dag!


Underbar dag med någon enstaka minusgrad, strålande sol och en klarblå himmel. Dagar som denna får man inte många av varje vinter och då gäller det att utnyttja dem på bästa sätt. Först i väg till nya lägenheten för att låsa upp åt städpatrullen som ordnade flyttstädningen klockan 10 i morse.

Sen en snabb tur på sjön "Trehörningen" på hockey skridskorna, mina RBK 11k är utmärkta för sjö is då skenan är relativt ny och rätt hög, men när det kommer snöfläckar på isen så är det extra tunga skär just där. 4.5km på drygt 12 minuter följdes upp av en snabb dusch för att sedan hoppa in i bilen och bege sig till Tibble Ishall där vår första match i Allettan väntade för team 96.

Aik från Solna stod för motståndet och vi gjorde en riktigt bra match och vann med 5-2. En riktigt bra laginsats men måste man peka ut några enstaka spelare så får det i dag bli, Frans, Wille S och Jesper i mål som alla 3 var riktigt bra denna dag liksom resten av laget. Emrik, Matte, Leo, Måns, William, Axel, Sjögren, Sunk, Erik, Simon, Brunnberg, Anton, Hampus, Fred, Saaideh och Nisse ni var också jäkligt bra i dag.

På kvällen vart jag bjuden på en riktigt god Tacos middag hos några goda vänner och efter det så åkte jag förbi lägenheten och kollade in städningen som blev riktigt bra. Så nu är det väl bara att börja flytta in då. En till rolig sak med kvällen var ju att jag känner grannarna som bor under mig i nya bostaden och det passar ju perfekt, men tanke på att jag gillar musik.

Fredrik Nygren

No comments: