Monday, January 9, 2012

Ett steg närmare!


En god vän till mig tyckte att jag skulle sätta en stjärna på denna dag i kalendern, anledningen var så enkel att jag fick min lägenhet såld. Så det var verkligen superkul och en liten sten föll från bröstet av lättnad då det garanterat blir en flytt i Februari nu. Känns väldigt skönt då jag har bott i denna lägenhet i 7 år förutom de 2 åren i USA. Kul med något nytt och extra bonus med balkong och sjöutsikt (se bilden).

Jag hann även med andra saker under dagen och ett 2 timmars långt ispass med Filip där vi fokuserade på snabbhet i skridskoåkningen. Han vill själv bli snabbare efter att ha sett spelare som Ovechkin och Zibanejad hur dom åker i från sina motståndare. Därför jobbade vi mycket med de detaljer som jag kan bidra med för att kunna bli snabbare rent tekniskt. Det gick riktigt bra och det gav resultat direkt.

På kvällen var det dags för match i U15 Div.2 där vi mötte Ekerö som vi slog sist. Nu hade dom med Mats Albas son som tydligen spelar både BJ, AJ och A lag ute på Ekerö. Han dominerade matchen och gjorde 5 mål och 2 assist i deras segermatch som slutade 7-1. Det enda vi vann var skotten, men det hjälper ju föga mycket. En tråkig avslutning på en annars bra dag.

Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

Ekerö har förutom Alba med!!!

Även en Målvakt som spelar i Mälarö BJ (96a)

Så bra jobbat Täby

p.s Om man har en 97a som debuterat i A-lag varför ska han då spela 97 seie medel ???
Suport!

Anonymous said...

Tycker det är konstiga regler i stockholm !!!

Täby måste låsa sina bästa spelar i sitt Div 1 lag!

Men Ekerö får använda A-lags spelare ????

Hur går detta ihop ??

Lycka till.....

Ronnie said...

Tycker det suger med klubbar som tar med överkvalificerade spelare i div 2. I Gbg hade vi upp till U15 en inofficiell överenskommelse (förbundet visste inget) mellan tränarna om att ringa varandra och diskutera nivåer på lagen. Allt för att det skulle bli jämna och utvecklande matcher.