Tuesday, June 14, 2011

Blindside!

I går var jag på besök hos Baltimore Ravens träningsarena där även alla anställda jobbar. Jag och Jerry åt lunch och sedan visade han mig runt i den stora byggnaden. På bilden står jag i omklädningsrummet vid Michael Ohers plats som filmen "Blindside" handlar om. Det var en riktigt mäktig byggnad med allt lyx man kunde tänka sig och riktigt bra träningsmöjligeheter för laget. Washington Capitals träningsanläggning motsvarar ungefär en tredjedel av denna anläggning. Jag fick se kontoren där coacher och ledning sitter, träningsplanerna, gymmet, rehabrummet och så vidare. Jag fick även titta in i det väldigt hemliga draftrummet där alla intressanta spelare finns uppskrivna. Det var riktigt inspirerande att få se denna byggnad och allt dess innehåll, tyvärr har spelarna en så kallad "Lock out" just nu så dom var inte där.



Annars rullar det på här i Washington och jag tar det rätt lugnt och samlar nya krafter, det känns riktigt skönt och avslappnande.


Fredrik Nygren

No comments: