Thursday, September 2, 2010

Presentation av mig på THCs hemsida!

Jag har en vision och en dröm om att få komma ner till Tibble ishall
och se tre lag samtidigt träna fys med spelarna i ständig rörelse
där hockeyklubbor och teknikkulor smattrar på gården. Jag vill se en
glädje i deras ansikten men även ett kroppsspråk som visar en
otrolig vilja och självsäkerhet som lyser upp den gråa betongen.

Jag vill se spelare som glöder av energi och en attityd som visar att
här ger vi 100% varje gång vi får chansen att komma ner till vårt
andra hem som Tibble ishall skall vara för Täby HCs medlemmar. Jag
vill kunna prata med dessa ödmjuka och trevliga individer som alltid
står upp för varandra och som behandlar alla runt omkring sig med
respekt.

Tänk er en superhjälte som är oerhört snäll och ödmjuk, men så
snabbt han hamnar i sin dräkt som i vårt fall skall vara Täbytröjan
med vikingen på bröstet så händer det något med denna individ. Då
fylls han av energi och ett oerhört stort mod som skall lyfta både
honom själv och sitt lag.

När jag har stått en stund ute på gården och iaktagit aktiviteterna
så rör jag mig inåt ishallen och ser två andra lag som är på isen
samtidigt och jobbar tillsammans. Ingen prestige lagen emellan utan
bara glädje och en positiv stämmning mellan spelare och ledare.
Tränarna från de två lagen kommunicerar och hjälper varandra att
komma på nya övningar och hitta nya utmaningar för spelarna. På
isen är det lyhört och ett otroligt driv på alla inblandade och alla
på isen gör verkligen sitt bästa utifrån sina egna
förutsättningar. Det är en otrolig kamp och intensitet på isen och
man känner verkligen den energi som sprider sig mellan alla inblandade.

Efter träningen så är det dags för ett äldre lag att gå på isen
och i korridoren så hälsar spelarna på varandra och stannar en stund
och pratar medans ismaskinen spolar isen för nästa träning som ska
bli minst lika bra. En spelare från det yngre laget frågar det äldre
lagets tränare om han kan få stanna och träna med dom och även fast
det skiljer två år mellan dessa spelare så säger tränaren,
självklart och klappar honom på axeln.

Jag går upp till Göran i kafeterian och tar en kaffe och njuter
verkligen av tillvaron...

Mitt namn är Fredrik Nygren och jag brinner verkligen för utveckling
av hockeyspelare, jag har hittat mitt drömjobb i Täby HC och jag
kommer att göra allt för att uppfylla min dröm. Jag vill att ni
kommer fram och pratar med mig när ni ser mig i ishallen, berätta om
hur det går för era lag och spelare och hur vi kan hjälpas åt att
göra det ännu bättre. Jag tillsammans med Ulrik Nilsson, Lasse
Billing och Rafael Wronski har påbörjat ett arbete som vi kallar
Täbymodellen, det kommer att bli riktigt bra, men vi kommer att
behöva allas hjälp för att göra det ännu bättre. Enade vi stå
och söndrade vi falla!

Vi ska ge alla individer en möjlighet att bli så bra hockeyspelare
som möjligt. Vi ska vara som en öppen verktygslåda fylld av alla
sorters verktyg, och sen är det upp till spelarna att bygga husen. Vi
ska ge spelarna i Täby HC alla möjligheter som finns att bygga ett
så fint hus som möjligt och om dom bara vill så kommer dom att
lyckas.

Vi är en förening med otroliga möjligheter och förutsättningar och
om vi jobbar tillsammans så kan vi nå riktigt långt.

Vi ska utveckla individer som blir nya superhjältar på isen och i
samhället!

Sincerely,
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Vad glad jag blir av att läsa detta, grattis till THC som har en sådan resurs!!