Saturday, September 4, 2010

Mycket matcher!

Debut gånger 2 avklarad med Täbys A-lag mot ett finskt J20 lag. Jag
fick med mig 2 poäng från dessa matcher och alldelles för många
utvisningar. Kroppen är riktigt trött, blåslagen och sliten. Det var
kul att lira igen, men det roligaste jag vet är att coacha och det
fick jag också göra i dag.

Först ut var 97 som slog SDE med 8-2 och gjorde en riktigt bra match
där man vann skotten med 14-5 i första perioden. Sedan åkte jag till
Uppsala där 96 mötte Almtuna och även i denna match vann Täby HC
och denna gång med 3-2.

I kvällens sista match så mötte vi Göta 95/96 där vi ställde upp
med ett blandat 96 och 97 lag. Vi vann med 7-3, men var tvungna att ta
emot en hel del stryk och fula tacklingar. En spelare skadade sig
efter en riktigt ful slashing och jag fick vila 97orna ett tag då
Göta spelade som om det vore andra världskriget. Men sedan lugnade
dom ned sig och då kunde alla spela igen.

I morgon är det träningar och så har Team 97 match igen!

Sov gott,
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Klokheten vet inte gränser, visheten har inte tillstymmelse av albigenser.
8-2 mot SDE säger det mesta.