Saturday, December 27, 2014

Jesper Bratt!

När jag 2012 fick chansen att träna TV pucken för Stockholm syds 97or så valde jag att ta med en 98 i laget. En 98a som bidrog med en enorm energi till laget. Många ryckte på ögonbrynen då han inte vid den tidpunkten var en av de 98or som folk "pratade" om.

Men jag såg drivet i Jesper och trots sin då lilla storlek så var han en spelare som kunde placeras var som helst i laget och var helt orädd på isen. Han gjorde det då väldigt bra i TV-Pucken och sen dess har han fortsatt utvecklats bra i AIK.

Ikväll gör han som 16 åring debut i AIKs A-lag i hockeyallsvenskan. Jag håller tummarna för dig Jeppe. Med på isen är även min gamla adept Alex Nylander som dock redan har fått göra sin debut.

Bilden är tagen från Jarri Kurri turnering i Finland 2012 då Jeppe var med Täby 98 och spelade.

Kör hårt,

Fredrik Nygren

No comments: