Sunday, December 14, 2014

Adam Brodecki inför JVM

Ett par av mina gamla adepter har tagit plats i den svenska JVM truppen och en av dem är Adam Brodecki som jag tränade under två säsonger i Stocksunds IF. Så jag hörde av mig till Adam för ett par frågor.

Hej Adam jag får börja med att gratulera till platsen i JVM laget. Hur kändes det när du fick beskedet?

Tjena! Tack så mycket. En oerhörd glädje att få det beskedet! Jvm har varit ett mål sen länge och att nu lyckats ta mig dit är enormt kul.

Du har nu gjort 13 poäng på 29 matcher för Brynäs i SHL. Hur har det känts så hår långt för dig och laget? 

Det har känts bättre och bättre. Jag har verkligen tagit för mig när jag har fått chansen och byggt upp ett förtroende hos tränarna som gjort att jag fått mer och mer speltid. 

Vilka egenskaper har gjort dig till en JVM spelare? 

Jag har blivit starkare och snabbare. Det har gjort att jag kan använda mina skills i högre fart och det är svårare att ta pucken av mig. Sen tycker jag att just skitjobbet har jag blivit bättre på som backcheck och täcka skott.

Vad är viktigt att tänka på för en ung och hungrig hockeyspelare som också vill spela JVM i framtiden? 

Att inte ha för bråttom och stressa när man e ung. Vet att många hetsar om tv pucken och de första juniorlandslagen men nu i efterhand så kan jag säga att man utvecklas så olika och det är sällan den bästa spelaren i tv pucken som är bäst sen när man blir seniorspelare. Det viktiga är att man tränar extra både i med och motgång. Men framför allt har jäkligt kul den som gör de blir bäst.

Vad har du för förväntningar på dig själv och laget inför JVM? 

Lagmässigt så ser jag bara guld det finns inget annat. För min egen del så vill jag fortsätta leverera och bidra med positiv energi till gruppen. Vara en ledande spelare.

Det är många svenskar som kommer följa er hemifrån i soffan. Vilka spelare förutom dig själv tycker du att de ska titta lite extra på? 

Alla spelare är väldigt skickliga och hockeyn kommer vara i hög fart. Men William Nylander när han är som bäst då kan ingen stoppa honom. 

Har du någon favoritspelare i NHL? 

Jag gillar Bäckström men har även börjat kolla mycket på Crosby han är verkligen bäst på allt.

Sist men inte minst, vad önskar du dig i julklapp?

Ett guld i JVM! 

Tack så mycket Adam för intervjun och ett stort lycka till i turneringen! 

Skickat från min iPhone

No comments: