Monday, September 29, 2014

Jumbo!

Gårdagen var en söndag och den sista dagen den gångna veckan. Det var en lång dag med en långpromenad några timmars hockeymöte innan det var dags för omgång 5 i J18 Elit.

Vi mötte seriens just nu lägst placerade lag Flemingsberg som har fått en sämre start på säsongen. Det var kul att vara tillbaka i Visättra ishall igen och träffa många av de människor som jag lärde känns för elva år sedan när mitt liv som tränare började ta form. Jag gjorde även en hel del säsonger som spelare i Flemingsberg och det är den klubben som känns mest hemma för mig trots att jag spelade mina första sex första säsonger i Tullinge TP.

Flempan har en bra målvakt i Adam Lundqvist och igår tog han 54 av våra 56 skott. Vi var bättre i den första perioden och lyckades göra 1-0 i powerplay. Men annars gjorde vi våran sämsta match så här långt i serien, Flempan var nära att kvittera några gånger men i stället gjorde vi 2-0 i slutet av matchen återigen i powerplay.

Robin som tränar Flempan var nöjd med deras prestation och såg det som ett fall framåt efter deras senaste matcher. Vi var inte så nöjda med vår prestation men däremot med tre nya poäng.

Hösten är en underbar årstid som någonstans ger ro i själen trots att det blåser kalla vindar.

Fredrik Nygren

No comments: