Monday, December 3, 2012

Vintersport!

I dessa tider mår man bra utomhus trots kylan. Jag passade på att inviga längdskidorna i dag då jag begav mig till Ågesta och tog en tur på golfbanan. Tyvärr var det inga höjdarspår men det fungerade ändå ok. Kändes konstigt att åka över alla banor där man för några månader sen spelade golf. Tiden går så skrämmande fort att man i bland glömmer bort glädjeämnena i vardagen. Men jag njöt i dag på skidorna och det blir nog en ny tur inom kort.

För mig är även vintern starkt förknippad med ishockey och jag längtar tillbaka till Brantbrinks dåvarande uterink i Tullinge där jag en gång för länge sedan började mitt ishockey äventyr. Många goda minnen från en underbar tid. I bland snöade det så mycket att vi knappt såg pucken som gömde sig under snön, men vi hade lika kul för det.

Det vart även ett lyckat Hockeymöte ikväll och vi kom fram till en bra lösning. Kvällens träningar flöt på bra för alla utom Curtis som tyvärr fick sy fyra stygn i fingret.

Fredrik Nygren

No comments: