Tuesday, December 11, 2012

Hockey tisdag!

I dag vart det mycket hockey och det hör ju till vardagen på något sätt.

Jag började eftermiddagen med ett eget gympass och det fick bli nån form av uppvärmning för resten av kvällen.

Först väntade Curtis som jag jobbade med individuellt under en timme på isen. Vi fokuserade på hans skridskoåkning och frekvensen i starterna och vändningar. Det vart bättre och bättre och han fick med sig saker att tänka på under närmaste veckan.

Direkt efter detta var jag med på Team 03s träning som vart riktigt lyckad. Jag la upp en härlig fart övning där spelarna jobbade på riktigt bra och jag gick igenom de tekniska momenten i övningen flera gånger. Sedan byggde jag på den och spelarna gjorde det över förväntan. Mycket roligt pass med mycket energi.

Derby och seriefinal mot Viggan väntade sedan i U15 Div.2A. Det vart en jämn och fartfylld match som vi vann med 3-2.

Kvällen avslutades med ett frivilligt träningspass för 97-99 där det hade slutit upp nästan 30st spelare. Det vart mycket spel och ett ganska avslappnat pass med mycket glädje.

I morgon är det dags för matcher i både U15 och U16 Div.1 där U15 möter Väsby och U16 Södertälje.

Fredrik Nygren

No comments: