Saturday, December 29, 2012

Föräldraskap!

Två nya matcher i dag och en vinst och en förlust. Tyvärr hamnade mycket fokus på en väldigt speciell fröken som flög på mig efter en av matcherna. Motståndarna vann matchen med 2-1 och matchen var jämn och välspelad förutom en situation som tyvärr resulterade i en skada för en mostånadare och ett matchstraff för oss. Spelaren i fråga var väldigt snabb med att be om ursäkt.

Inga hard feelings mellan lagen efter och allt är i sin ordning fram tills jag går mot omklädningsrummet då en för mig främmande motståndarmamma flyger på mig i korridoren både verbalt och fysiskt. Där hon med hög röst förklarar att mitt lag har som taktik att "cross checka" motståndarna. Jag svarar lugnt och sansat att det inte är vår taktik, hon fortsätter då att nästan skrika och tar tag i mina axlar och säger att så är det visst och att vi har "cross checkat" dem 20 gånger.

Jag upplever situationen som väldigt obehaglig och frågar vad hon heter och vems hennes son är. Då skriker hon ännu mer och tar tag med båda händerna i mina axlar och frågar om jag ska straffa hennes son?'

Nej säger jag och förklarar att jag vill veta vem hon är som flyger på mig utan anledning?

Hon svarar då, "Mina barn är alla dina spelare och du ska straffa dem hårt för att de är knäppa och spelar så fult hela bunten."

Jag får nog och går därifrån, och frågar en av spelarna från laget vem hon är och då skriker hon till spelaren i fråga, "Berätta inte vem jag är"!

Som tur är får jag reda på vem hon är och kan ta upp det med lagledningen som skäms över hennes beteende och lovar att gå vidare med saken.

Detta händer inte varje dag, men det är väldigt jobbigt och obehagligt när det händer och man blir chockad och låg.

Dagen avslutades dock med en skön 4-0 seger mot finska Ässet efter en bra match av oss. Tyvärr fick en av våra spelare åka till sjukhuset efter en armbåge mot huvudet som resulterade i en hjärnskakning, men att påstå att det var finnarnas taktik och flyga på deras ledare efter matchen kändes väldigt långsökt.

Fredrik Nygren

No comments: