Wednesday, May 23, 2012

Get ready!

Jag har under de två senaste veckorna jobbat individuellt med en spelare på isen som snart ska åka till USA och provspela för ett USHL lag. Denna liga är enligt många rankad som världens bästa juniorliga och flera av NHL klubbarna väljer sina Draft Picks därifrån. Det ska bli kul att följa upp honom efter try outen och jag hoppas verkligen att han blir erbjuden ett kontrakt.

I dag var jag i Rimbo med A Pojkar (Team 97 och 98) som körde ett 2 timmar långt ispass. Passningar var temat under kvällen och stundtals gick det riktigt bra, men det märks att det inte är högsäsong direkt och många av spelarna är trötta på hockey både mentalt och fysiskt. Om 2 veckor går vi av isen helt och om 4 veckor får de sommarlov med egen träning på schemat.

Jag passade även på att träna mina golf pitchar på Rimbo IFs fotbollsplan under kvällen. Jag har som mål att bli klar med det gröna kortet inom en månad och sedan spela mig ner till ett handicap mellan 20-30 innan sommaren är slut. Tror ni att jag lyckas?

Fredrik Nygren

2 comments:

Torgil-Togge-Dahlberg said...

Självklart kommer du att lyckas.

// Togge

Torgil-Togge-Dahlberg said...

Självklart kommer du att lyckas :)

// Togge