Tuesday, May 29, 2012

Den frivillige golfaren!

Blomman tråkar mig lite på grund av mina snygga golfkläder som gör att jag ser ut som rena rama proffset även om jag än så länge bara är en glad amatör. Jag hänvisade till att många hockeyspelare åker runt i NHL tröjor på isen innan dom ens hunnit nå puberteten.

I dag gick jag i alla fall med Blom, Skyttvall och Affe från Täby Team 97. Jag började på det otroligt höga handicapet 54 och sänkte mig i dag med 9 ner till 45 utan att spela vidare bra. Bra spelade däremot de andra stundtals och kvällens höjdpunkt vart Affes 60 meters slag rakt ner i hål.

Golf är kul och på driving rangen efter 18 hål så gick det rätt bra och jag hittade några nya knep i mina slag som jag ska prova nästa runda när jag ska sänka mig ännu mer.

I morgon är det isträning igen uppe i Rimbo för A-pojkarna.

Fredrik Nygren

No comments: