Friday, January 16, 2015

3-0!

Min vardagliga vinterförkylning slog till i förrgår och har suttit i kroppen sen dess. Men med Ipren i kroppen så tog jag mig trots allt till hallen idag och började med en lunch med mina polska hockeyvänner som har varit här på besök. Sonen i familjen är riktigt sugen på spel i Sverige nästa säsong så under en timme på eftermiddagen så gav jag honom ett antal övningar att jobba med under våren. Det gick bra trots att jag var riktigt hängig och snuvig.

I kväll var det derby mellan Täby och SDE J18. Vi var sargade och med två sena återbud så såg det på förhand tufft ut. Men vi är starka just nu och killarna gjorde återigen en kanoninsats och vi slog SDE med 3-0. Med i vårt lag var Albin som är född 2001, men man får inte stirra sig blind på åldern. Han är glödhet just nu och har gjort 6 poäng på 3 stycken 99 matcher och 13 poäng på 7 stycken 00 matcher. Tyvärr blev det ingen poäng i J18 debuten men han skötte sig väldigt bra och var riktigt nervös innan.

Vi vann skotten i matchen med 30-15 och SDEs tränare tyckte att vi var bättre än dem idag. Det gäller att ta en match i taget nu och jobba för varje poäng. Arlanda väntar på söndag och även de är obesegrade så här långt.

Fredrik Nygren

No comments: