Thursday, October 24, 2013

Sjung och var glad!

Många kallar Sverige för avundsjukans land och när det går bra för någon annan så känner man ofta en avundsjuka och önskar att det var man själv som stod där. Så känner vi alla någon gång i livet, både du och jag, vissa mer andra mindre. Detta är en känsla i kroppen precis som orättvisa kan vara det, de stunder när man känner att man blir anklagad för något som inte är sant till exempel. Då växer en obehaglig känsla av olust i kroppen och man vill visa att detta inte alls är sant.

Alla människor uttrycker sina känslor på olika sätt, vissa pratar, andra skriver och några sjunger eller skriker, andra visar dem med kroppen och andra stänger dem inne. Fråga mig inte vilket som är rätt sätt för det jag skriver här är inget "statement" utan bara mitt sätt att få ut vissa känslor. Jag gör mitt bästa för att inte trampa någon annan människa på tårna för det vore orättvist. Jag är ofta inne på att stänga ner hela bloggen för att människor uppfattar det jag skriver på så olika sätt. Vissa tycker det jag skriver är bra och vissa tycker att allt jag skriver är ren skit för att de redan har en förutfattad mening om mig som person.

Ungdomsishockeyn är enligt min mening full av prestige, hets, avundsjuka och skitsnack där allt för ofta lögner blir till sanningar. Detta är inget som går att ändra på över en natt eller kanske inte alls men vi kan bli bättre på att kommunicera mellan klubbarna och hitta bättre samarbetsformer. Sen när det är match så måste vi självklart vara "rivaler" som tävlar mot varandra från och med en viss ålder för det är en del av spelet. Men det blir lite farligt när skadeglädjen blir starkare än glädjen över det egna lagets prestation.

Jag fick ett samtal från en annan klubb i Stockholm där de gärna ville träffas och byta idéer samt få tips och råd för deras organisation. Detta gjorde mig glad och jag tror att de behövs mera sådant ibland oss.

Jag tycker om hockey väldigt mycket precis som du!

Fredrik Nygren

No comments: