Sunday, April 21, 2013

Fem!

Mitt nummer som ung ishockeyspelare var 5 som även är numret på positionen som jag har hamnat på som coach vid ett speciellt tillfälle denna säsong.

Fredagen var en vinnardag med 4 vinster, lördagen en förlorardag med 3 förluster. I dag var segerlyckan tillbaka och vi vann båda våra matcher med 6-1 och tro det eller ej så dök siffran nummer 5 upp igen.

Dessa 2 matcher var även slutet på en 3 årig lång era för mig med Täby HC Team 97. En underbar resa som har innehållit mycket härliga upplevelser med toppar som Guld i Mitt i Cupen, Guld i Nordic Youth Trophy och en andraplats i Göteborgs ishockeycup.

Spelare har kommit och gott men lagets själ och glöd har alltid funnits kvar. Nu väntar nya äventyr och jag kommer att sakna detta underbara gäng med fantastiska individer väldigt mycket.

Skön turnering med sköna individer som domaren på bilden. Nu väntar en heldag i Riga i morgon måndag för att sedan åka tillbaka till Sverige på kvällen. Kommer att sakna den nya staden i mitt hjärta.

Fredrik Nygren

No comments: