Friday, September 28, 2012

Turist i tillvaron!


I går var jag ledig, ledig från aktiviteter knutna till min klubb Täby. Men vad gör man om man är ledig då? Man åker till Mälarhöjdens ishall för att titta på Djurgårdens U16 cup där jag fick se Djurgården 97 slå Södertälje 97 med 8-7. Nej, det var inte en tight Handbollsmatch utan en väldigt öppen och underhållande hockeymatch som bjöd på en väldigt massa mål.

Efter denna match tittade jag på Linköping-SDE som inte innehöll lika många mål men 6-3 till Linköping var ett rätt underhållande resultat för en opartisk supporter som jag.

Kvällen avslutades med en J18 elit match i Björkängshallen mellan Huddinge och Djurgården. Jag hade förväntat mig ett högre tempo och mer fysiskt spel men fick se en ganska lugn och behaglig tillställning som dock var väldigt underhållande. Matchen gick till sudden och straffar där Huddinge vann efter mål av Markus Nygren i Huddinge. Kul att det var just han med det magiska efternamnet som fick avgöra.

I kväll åker jag till Bollnäs med U16 Div.2 gänget för en turnering, ska bli spännande.

Fredrik Nygren

No comments: